Vijesti

Održavanje prvog sastanka u okviru aktivnosti Nadogradnje aplikativnog sustava kaznene evidencije
Ugovor o usluzi nadogradnje kaznene evidencije između Ministarstva pravosuđa i uprave i tvrtke IN2 d.o.o. potpisan je u rujnu 2021. nakon provedenog postupka javne nabave s rokom provedbe od 17 mjeseci.

U prostorijama Ministarstva pravosuđa i uprave 28. rujna 2021. je održan prvi radni (kick off) sastanak na kojem su predstavnici IN2 prezentirali metodologiju rada te se upoznali s tekućim i planiranim aktivnostima Ministarstva pravosuđa i uprave koje su relevantne za proces isporuke ugovorenih usluga.

Kroz ovu aktivnost projekta predviđa se tehnološki unaprijediti sustav kaznene evidencije i sustav ECRIS-RI (sustav informatičke povezanosti država članica EU u razmjeni podataka iz nacionalnih kaznenih evidencija) te povezati kaznenu evidenciju s nacionalnom bazom biometrijskih podataka radi komunikacije s centralnim sustavom ECRIS-TCN (centralizirani sustav za utvrđivanje država članica koje imaju podatke o osuđujućim presudama protiv državljana trećih zemalja i osoba bez državljanstva). Također, automatizirati će se procesi prikupljanja, obrade i dostave podataka kako bi se odgovori dostavljali u okviru očekivanih rokova te će se uspostaviti dodatne automatske kontrole i podsjetnici koji će osigurati točnost podataka.

Kako bi se postigli definirani rezultati, implementirat će se suvremene tehnologije radi bolje međupovezanosti s ostalim sustavima Ministarstva pravosuđa i uprave, drugih državnih tijela te ostalih korisnika koji imaju zakonsku osnovu za dobivanje podataka iz kaznene evidencije.
 
Projekt sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 48.700.529,84 kn dok vrijednost aktivnosti nadogradnje kaznene evidencije iznosi 11.723.125,00 kn.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
    Sadržaj objave isključiva je odgovornost Ministarstva pravosuđa i uprave.
Održavanje prvog sastanka u okviru projektne aktivnosti osposobljavanja službenika za prevenciju zaraznih bolesti i pružanje prve pomoći
U okviru projekta „Daljnje unaprjeđenje kvalitete pravosuđa kroz nastavak modernizacije pravosudnog sustava u Republici Hrvatskoj“ započela je projektna aktivnost osposobljavanja službenika za prevenciju zaraznih bolesti i pružanje prve pomoći. Ugovor je sklopljen između Ministarstva pravosuđa i uprave i Hrvatskog crvenog križa u siječnju 2022. godine s rokom provedbe od 6 mjeseci.

Dana 27. siječnja 2022. u prostorijama Ministarstva pravosuđa i uprave, održan je prvi radni (kick off) sastanak na kojem su predstavnici Hrvatskog crvenog križa prezentirali Program izobrazbe koji uključuje metodologiju rada i vremenski plan provođenja edukacije te se upoznali s tekućim i planiranim projektnim aktivnostima Ministarstva pravosuđa i uprave koje su relevantne za proces isporuke ugovorenih usluga. 

U okviru projektne aktivnosti educirati će se 260 službenika o prevenciji širenja zaraznih bolesti, kako bi se povećala zaštita zdravlja službenika koji rade u zatvorskom i probacijskom sustavu kao i 260 službenika za pružanje prve pomoći zatvorenicima te osobama uključenim u probaciju, kako bi se povećala razina zdravstvene sigurnosti unutar kaznenih tijela i probacijskih ureda.

Projekt sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. 

Ukupna vrijednost projekta iznosi 48.700.529,84 kn dok vrijednost ugovorene usluge iznosi 117.000,00 kn.  


Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
    Sadržaj objave isključiva je odgovornost Ministarstva pravosuđa i uprave.
Održavanje prvog sastanka u okviru projektne aktivnosti osposobljavanja službenika za primjenu osnovnih načela, tehnika i metoda Realitetne terapije
U okviru projekta „Daljnje unaprjeđenje kvalitete pravosuđa kroz nastavak modernizacije pravosudnog sustava u Republici Hrvatskoj“ započela je projektna aktivnost osposobljavanja službenika za primjenu osnovnih načela, tehnika i metoda Realitetne terapije. Ugovor o javnoj nabavi sklopljen je između Ministarstva pravosuđa i uprave i Udruge za realitetnu terapiju Republike Hrvatske – HURT u siječnju 2022. godine s rokom provedbe od 15 mjeseci.

Dana 03. veljače 2022. u prostorijama Ministarstva pravosuđa i uprave, održan je prvi radni (kick off) sastanak na kojem su predstavnici Udruge za realitetnu terapiju Republike Hrvatske – HURT prezentirali Program izobrazbe koji uključuje metodologiju rada i vremenski plan provođenja osnovne razine edukacije te se upoznali s tekućim i planiranim projektnim aktivnostima Ministarstva pravosuđa i uprave koje su relevantne za proces isporuke ugovorenih usluga.

Osnovna razina edukacije iz realitetne terapije za probacijske službenike i službenike tretmana zatvorskog sustava izvršit će se kroz realizaciju tri stupnja edukacije te će se osposobiti ukupno 20 pravosudnih službenika, 13 iz zatvorskog i 7 iz probacijskog sustava, a koji su izabrani temeljem javnog poziva.

Projekt sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 48.700.529,84 kn dok vrijednost ugovorene usluge iznosi 525.000,00 kn.
  
 Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Sadržaj objave isključiva je odgovornost Ministarstva pravosuđa i uprave.
Provedba istraživanja stope recidivizma unutar zatvorskog sustava i probacije
U okviru projekta „Daljnje unaprjeđenje kvalitete pravosuđa kroz nastavak modernizacije pravosudnog sustava u Republici Hrvatskoj“ započela je projektna aktivnost provedbe istraživanja stope recidivizma unutar zatvorskog sustava i probacije. Ugovor je sklopljen između Ministarstva pravosuđa i uprave i Pravnog fakulteta u Zagrebu u ožujku 2022. godine s rokom provedbe od 10 mjeseci.
Dana 01. travnja 2022. održan je prvi radni (kick off) sastanak na kojem su predstavnici Pravnog fakulteta u Zagrebu prezentirali Plan provedbe koji uključuje vremenski tijek i detaljan raspored, opis i izvršenje aktivnosti te se upoznali s tekućim i planiranim projektnim aktivnostima Ministarstva pravosuđa i uprave koje su relevantne za proces isporuke ugovorenih usluga.
U okviru projektne aktivnosti utvrdit će se stopa recidiva počinitelja kaznenih djela u probacijskom i zatvorskom sustavu te identificirati obilježja recidivista u dostupnoj dokumentaciji kroz dvije aktivnosti: pripremu istraživanja i prikupljanje, obradu/analizu podataka i davanje preporuka. Svrha istraživanja je potaknuti svijest o počiniteljima recidivistima u probacijskom i zatvorskom sustavu i izazovima stručnjaka u radu s navedenom populacijom.
Projekt sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 48.700.529,84 kn dok vrijednost ugovorene usluge iznosi 203.125,00 kn.
 

 Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Sadržaj objave isključiva je odgovornost Ministarstva pravosuđa i uprave.
Završna konferencija projekta „Daljnje unaprjeđenje kvalitete pravosuđa kroz nastavak modernizacije pravosudnog sustava u RH“

Završna konferencija projekta „Daljnje unaprjeđenje kvalitete pravosuđa kroz nastavak modernizacije pravosudnog sustava u RH“ održana je u ponedjeljak, 6. studenog 2023. godine u hotelu Sheraton.


Uzvanicima se uvodno obratio državni tajnik Ministarstva pravosuđa i uprave Juro Martinović istaknuvši kako su ciljevi ovog projekta bili usmjereni na daljnju modernizaciju i poboljšanje korištenja IT tehnologija u pravosuđu te na nadogradnju kompetencija i znanja službenika i pravosudnih dužnosnika.

„Neovisno, učinkovito i moderno pravosuđe nužno je za suočavanje sa svakodnevnim potrebama suvremenog društva, a upravo s ovim projektom, čija ukupna vrijednost iznosi preko 6,4 milijuna EUR-a, omogućen je nastavak unaprjeđenja pravosudnog sustava," rekao je državni tajnik Martinović. 

Ciljanu skupinu projekta činili su suci, državni odvjetnici, zamjenici državnih odvjetnika, službenici u pravosudnim i kaznenim tijelima Ministarstva pravosuđa i uprave, probacijskim uredima te drugi službenici Ministarstva pravosuđa i uprave, kao i sudovi i državna odvjetništva.

Tijekom trajanja ovog projekta provedene su aktivnosti usmjerene na nadogradnje postojećih aplikativnih sustava koji se koriste u pravosuđu (sustavi kaznenih evidencija te e-sudskog registra), implementaciju pilot projekta „e-sudnica“ na Općinskom sudu u Novom Zagrebu te na nabavu licenci i opreme za korištenje programa pretvaranja govora u tekst i informatičke opreme za potrebe sudova i državnih odvjetništava.

Zatvorski sustav i probacija obuhvaćeni su nizom aktivnosti čiji je cilj jačanje znanja, vještina i stručnosti u obavljanju svakodnevnih aktivnosti od kojih se izdvajaju: stručno osposobljavanje službenika u području primjene osnovnih načela, tehnika i metoda realitetne terapije, edukacije iz područja pružanja prve pomoći te sprečavanja širenja zaraznih bolesti.

Održane su radionice u cilju unaprjeđenja i ujednačavanja profesionalne prakse pojedinih kategorija izvršitelja unutar zatvorskog sustava i probacije, provedeno je istraživanje o stopama recidivizma te nabava medicinske opreme za Zatvorsku bolnicu u Zagrebu i tableta za prevođenje govora u tekst za potrebe kaznenih tijela.

Pravosudna akademija kao partner na projektu provodila je aktivnosti vezane uz jačanje znanja i vještina u pravosudnom sustavu (pravosudnih dužnosnika i službenika). Edukacije su bile usmjerene na unaprjeđenje vještina za predsjednike sudova, sve skupine pravosudnih dužnosnika, polaznike Državne škole za pravosudne dužnosnike, pravosudne službenike te za članove DSV-a, DOV-a i Povjerenstva za završni ispit u Državnoj školi za Pravosudne dužnosnike, a provedene su i edukacije za suce koji se bave obiteljskim predmetima.

Osim državnog tajnika Jure Martinovića uzvanicima su se također obratili: Ivan Vidiš, državni tajnik u Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike; Ivana Šimek, pomoćnica ravnatelja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje te Nella Popović, načelnica Odjela za međunarodnu suradnju i projekte u Pravosudnoj akademiji.

Kratak pregled ostvarenih rezultata projekta predstavili su dionici provedenih aktivnosti ispred Ministarstva pravosuđa i uprave kao korisničke institucije, tvrtke IN2 kao ugovaratelja te Pravosudne akademije kao partnera na projektu.