Završna konferencija projekta „Unaprjeđenje i modernizacija pravosudnog sustava u Republici Hrvatskoj“

U multifunkcijskom prostoru Matis Absolut Lounge u Zagrebu dana 17. svibnja 2023. održana je završna konferencija u okviru projekta „Unaprjeđenje i modernizacija pravosudnog sustava u Republici Hrvatskoj“.  

Uzvanicima na svečanosti obratila se Vedrana Šimundža - Nikolić, državna tajnica u Ministarstvu pravosuđa i uprave naglasivši kako je neovisno, učinkovito i moderno pravosuđe nužno za suočavanje sa svakodnevnim potrebama suvremenog društva. 

"Upravo ovaj projekt, čija ukupna vrijednost iznosi preko 12 milijuna EUR, omogućio je stručno i profesionalno pravosuđe spremno za sve izazove današnjice" kazala je državna tajnica Vedrana Šimundža - Nikolić. "Glavni temelj svakog područja društvenog djelovanja su ljudi. Stoga je poseban naglasak projekta bio jačanje kompetencija čelnika i službenika pravosudnih tijela."

U okviru projekta educirano je više od tisuću pravosudnih djelatnika u raznim područjima, nadograđen je e-Spis sustav i uveden na upravne sudove i Visoki upravni sud te prilagođen za Građanski odjel Vrhovnog suda, razvijeni su i nadograđeni elektronički servisi: e-Oglasna ploča, e-Komunikacija, Portal za suce, elektronički servisi za građane te javni web servisi za IT sustave, izrađena je analiza postojećeg stanja IT arhitekture i nadograđen sustav upravljanja predmetima na državnim odvjetništvima (CTS). 

S ciljem optimizacije poslovnih procesa na sudovima i državnim odvjetništvima izrađene su preporuke za uvođenje optimiziranih i novih poslovnih procesa, predložene su izmjene Sudskog poslovnika i Poslovnika o radu državnih odvjetništava i provedene su radionice o poslovnim procesima vezanim uz izvještavanje, načine unosa podataka i upoznavanje s predloženim izmjenama Pravilnika o prikupljanju i analizi statističkih i drugih podataka o radu sudova i državnih odvjetništava.

Uz državnu tajnicu Šimundža-Nikolić, sudionicima konferencije obratila se i Nada Trgovčević- Letica, načelnica sektora u Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, dok su ostvarene rezultate projekta predstavile Ivana Čukman-Batinić iz Samostalnog sektora za digitalizaciju pravosuđa i uprave te Marina Uzelac Milina i Justina Skoko Letilović iz Uprave za organizaciju pravosuđa. 
 

Općenito o projektu

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava potpisan je 30. srpnja 2018. godine, a razdoblje provedbe projekta završava 30. svibnja 2023. 

Ukupna vrijednost projekta iznosi 12.087.762,96 EUR, a sufinancira se iz Europskog socijalnog fonda kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.

Opći cilj projekta je osiguranje učinkovitijeg, modernijeg i profesionalnijeg pravosuđa.
 
Ciljanu skupinu čine suci, državni odvjetnici i zamjenici državnih odvjetnika, službenici u pravosudnim tijelima Ministarstva pravosuđa i uprave. 

U okviru projekta ostvareni su brojni rezultati od kojih su izdvojeni najznačajniji:
 
  • Studija složenosti predmeta na sudovima izrađena na temelju provedenih terenskih istraživanja po sudovima u Republici Hrvatskoj.
    • Studija uključuje preporuke za poboljšanje relevantnih podzakonskih akata.
    • Na stručnom skupu koji je održan u sastavu sudaca, predstavnika Ministarstva pravosuđa i uprave, članova Radne skupine te vanjskih stručnjaka prezentirani su rezultati Studije složenosti predmeta i preporuka za unapređenje provedbenih propisa.
 
  • Optimizacija poslovnih procesa na sudovima i državnim odvjetništvima
    • Izrađen je  prijedlog izmjena normativnog okvira koji se odnosi na rad sudova i državnih odvjetništava - Sudski poslovnik i Poslovnik o radu državnih odvjetništava te prijedlog izmjena Pravilnika o prikupljanju i analizi statističkih i drugih podataka o radu sudova i državnih odvjetništava.
    • Provedene su radionice za pravosudne dužnosnike i službenike vezano uz predložene izmjene akata. 
 
  • Jačanje kompetencija i kapaciteta čelnika pravosudnih tijela i službenika u pravosudnim tijelima.
    • Izrađena je snimka stanja i analiza postojećih stručnih znanja i kompetencija te je provedeno 14 radionica za polaznike sa sudova i državnih odvjetništava.
    • Radionice su bile na temu upravljanja i motivacije zaposlenika, komunikacijske vještine te vještine korištenja MS Office paketa.  
 
  • Nadogradnja sustava za upravljanje predmetima na sudovima e-spis
    • Znatna unaprjeđenja sustava koja uključuju tehnološke i poslovne prilagodbe te javne portale i usluge.
    • U okviru projekta napravljena je i nadogradnja sustava upravljanja predmetima na državnim odvjetništvima (CTS) te analiza postojećeg stanja i izrada Akcijskog plana za arhitekturu sustava.
    • Nabavljeno je 800 kompleta za korištenje programa pretvaranja govora u tekst i pripadajuće edukacije korisnika te informatička oprema (2100 All in one računala, 500 prijenosnih računala, 600 pisača, 150 skenera) za potrebe sudova i državnih odvjetništava.