e-Komunikacija u hrvatskom pravosuđu: koristi, izazovi i budući razvoj

  • Slika slike/novi osj//ekom1.jpg
  • Slika

U okviru provedbe projekta "Podrška implementaciji eKomunikacije" u ponedjeljak, 26. travnja, održana je online konferencija pod nazivom  "eKomunikacija u hrvatskom pravosuđu: koristi, izazovi i budući razvoj".  

Na konferenciji su ispred Ministarstva pravosuđa i uprave sudjelovali državni tajnik mr.sc. Josip Salapić, ravnateljica Uprave za građansko, trgovačko i upravno pravo Mirela Fučkar, načelnik Samostalnog sektora za digitalizaciju pravosuđa i javne uprave Zoran Luša, voditelj Službe za razvoj elektroničkih usluga Silvije Šeremet te voditelj Službe za opće propise građanskog procesnog i trgovačkog prava Damjan Saradžić. Također, prisutni su bili Sebastien Renaud ispred Europske komisije, glavni direktor Opće uprave za ljudska prava i vladavinu prava Vijeća Europe Christos Giakoumopoulos, predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske Đuro Sessa, predsjednik Hrvatske odvjetničke komore Josip Šurjak, te ostali dužnosnici i službenici pravosudnog sustava koji su uključeni u proces eKomunikacije.
 
Govornici Ministarstva pravosuđa i uprave istaknuli su kako su u posljednjih 15 godina napravljene reforme koje su doprinijele povećanju efikasnosti, nepristranosti, transparentnosti pravosuđa, ali i podizanju kvalitete i pristupa pravosuđu. Svaku od tih reformi pratile su zakonodavne izmjene, novi organizacijski pristup i digitalizacija procesa. Kao primjer istaknut je Sustav za upravljanje sudskim predmetima eSpis koji je doživio brojne promjene te je kontinuirano nadograđivan novim modulima i mogućnostima: ePošta, eDostava, ePredmet, eOglasna ploča, sustav izdavanja uvjerenja da se ne vodi kazneni postupak te eKomunikacija.
 
Jedna od najvažnijih aktivnosti u digitalizaciji pravosuđa, u posljednje dvije godine, je uvođenje sustava eKomunikacije na sudove Republike Hrvatske te se trenutno koristi na trgovačkim, županijskim, općinskim sudovima, na Visokom trgovačkom sudu i Vrhovnom sudu, u građanskoj grani suđenja, a planira i uključivanje upravnih sudova (četiri upravna suda i Visoki upravni sud).
 
Posljednjim izmjena Zakona o parničnom postupku uvedena je obvezna primjena eKomunikacije za državna tijela, državno odvjetništvo, odvjetnike, javne bilježnike, sudske vještake, sudske procjenitelje, sudske tumače, stečajne upravitelje, povjerenike te pravne osobe. Građanima, odnosno fizičkim osobama ostavljena je mogućnost, ne i obveza, podnošenja podnesaka u elektroničkom obliku.
 
"Pandemija COVID-19 i potresi koji su pogodili Zagreb i zagrebačko područje te Sisačko-moslavačku i Karlovačku županiju ukazali su na brojne prednosti e-Komunikacije, ali i na važnost daljnjeg ulaganja i širenje primjene toga sustava. Oko polovice svih podnesaka i otprava na trgovačkim sudova te više od četvrtine na općinskim sudovima šalje se putem eKomunikacije.  Naš je cilj te pokazatelje povećati kroz daljnju implementaciju sustava na novim sudovima te nadogradnju sustava uvođenjem novih digitalnih rješenja, boljom korisničkom podrškom i umrežavanjem sustava. Preporuke izrađene ovim projektom Ministarstvu pravosuđa i uprave poslužit će kao polazna točka u daljnjem razvoju i nadogradnji sustava", rekao je  državni tajnik Salapić.
 
Posljednjih mjeseci u Ministarstvo pravosuđa i uprave sudjelovalo je  u izradi Nacionalnog programa oporavka i otpornosti u komponenti Javna uprava, pravosuđe i državna imovina. Kroz Nacionalni program oporavka i otpornosti predviđa se niz reformi i investicija u pravosuđu koje se temelje na novim, inovativnim digitalnim rješenjima i jačanju sustava korisničke podrške. Planira se integracija čitavog sustava eSpis sa svim njegovim modulima, uključujući i eKomunikaciju, u državni oblak CDU.  Priključivanje takvoj mreži omogućit će sigurniju, kvalitetniju i bržu razmjenu informacija između svih nadležnih tijela.
 
Više pojedinost o sustavu eKomunikacije možete pronaći ovdje te na službenoj stranici eKomunikacije.

Pisane vijesti