Konferencija „Agilna i inovativna javna uprava: što nam donosi upravljanje kvalitetom?“

  • Slika /slike/novi osj/agilna.jpg
  • Slika

U Ministarstvu pravosuđa i uprave u petak, 25. veljače, održana je online konferencija „Agilna i inovativna javna uprava: što nam donosi upravljanje kvalitetom?“

Konferencija je održana u okviru ESF projekta  „Uvođenje sustava upravljanja kvalitetom u javnu upravu RH“ sufinanciranog iz Operativnog programa Europske unije „Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.“, koji ministarstvo provodi od 2018. godine s partnerima na projektu:  Državnom školom za javnu upravu, te s tvrtkama Ericsson Nikola Tesla d.d., Apsolon d.o.o. i Algebra d.o.o. 

Cilj konferencije bio je detaljnije informirati sudionike o rezultatima u provedbi reforme uvođenja upravljanja kvalitetom u javnu upravu kroz ESF projekt „Uvođenje sustava upravljanja kvalitetom u javnu upravu RH“ i planiranim aktivnostima do proljeća 2023. godine.

Državni tajnik Josip Salapić govoreći o važnosti projekta istaknuo je da je primarna zadaća javne uprave biti jednako dostupna svim građanima. „Naša je zadaća da kroz takozvani „šalter države“ (jedinstveno upravno mjesto), što to smo vidjeli u Estoniji, da i onima koji nemaju dostupnost internetu, koji nemaju kompetencija za upravljanje tehnologijama, a to su prije svega osobe starije životne dobi, dakle svim građanima omogućimo da im država bude partner, a da usluga bude kvalitetna, jeftina i brza.“

Uvođenje sustava upravljanja kvalitetom u javnoj upravi, primjenom metodologije utemeljene na Zajedničkom okviru za procjenu (CAF), povećat će razinu kvalitete javnih usluga koje tijela javne uprave pružaju građanima i gospodarskim subjektima, zadovoljstvo javnim uslugama, te djelotvornost i učinkovitost procesa u javnoj upravi. Prednosti metodologije upravljanja kvalitetom u javnoj upravi su: prilagođenost zahtjevima organizacija javne uprave; razvijanje zajedničkog jezika u organizaciji koji omogućava njezinim službenicima i rukovodstvu alat za promišljanja o organizacijskim izazovima, čime se promiče komparativno učenje među tijelima javne uprave; povećanje uključenosti službenika u javnoj upravi, te omogućavanje odlučivanja na temelju podataka, u okviru čega se potiče prikupljanje, analiziranje i vrednovanje podataka o javnoj upravi i njezinim učincima.

Korisnički orijentirana javna uprava ostvarit će se kroz cjelovitu procesnu transformaciju javne uprave. Prethodno pojednostavljenje i ukidanje nepotrebnih procesa je nužno za uspješnu digitalizaciju javne uprave. Poslovne procese potrebno je preispitati u svrhu optimizacije i administrativnog rasterećenja. Kako bi se navedeno postignulo, kroz projekt se, u suradnji s preko 100 odabranih tijela javne uprave i partnerima analiziraju propisi i procesi, razvijaju mehanizmi i alati za osiguravanje kvalitete kojima će se opseg i kvaliteta usluga koje pruža javna uprava uskladiti sa stvarnim potrebama građana. U okviru projekta izrađen je IT sustav za potporu upravljanju sustavom kvalitete u javnoj upravi te se provodi sveobuhvatna izobrazba službenika odabranih tijela javne uprave za upravljanje kvalitetom.

Uz partnera i stručnjake navedenih renomiranih tvrtki iz područja upravljanja kvalitetom i poslovnim procesima na projektu, konferencija je okupila i predstavnike ministarstava, pravnih osoba s javnim ovlastima RH, županija, gradova i općina.


Više informacija o projektu na poveznici https://mpu.gov.hr/istaknute-teme/projekti/eu-projekti/uvodjenje-sustava-upravljanja-kvalitetom-u-javnu-upravu-rh/22401

 

Pisane vijesti