Prijedlog Akcijskog plana za administrativno rasterećenje građana za razdoblje 2023.-2025. godine na e-Savjetovanju

Slika /slike/vijesti naslovnica/eSavjetovanja.jpg

Akcijski plan za administrativno rasterećenje građana za razdoblje 2023.-2025. godine prvi je plan mjera za smanjenje administrativnog opterećenja građana i rezultat je kontinuiranog rada Vlade Republike Hrvatske na stvaranju kvalitetnije javne uprave u svrhu povećanja zadovoljstva građana njezinim uslugama.

Učinkovita, transparentna, profesionalna, racionalna i prema korisnicima orijentirana javna uprava sastavni je dio učinkovitog poslovnog okruženja, poluga društvenog i gospodarskog razvitka te uporište demokratskog procesa.

Akcijski plan sadrži deset međusobno povezanih mjera koje osiguravaju temelje za ostvarenje administrativnog rasterećenja. 

Smanjenje fizičkih dolazaka na šaltere i ispunjenje načela „samo jednom“

Načelo „samo jednom“ ima za svrhu omogućiti, na transparentan i siguran način, ponovno korištenje ili dijeljenje podataka i dokumenata koje su građani već dostavili. 

Cilj ove mjere je povećati interoperabilnost (razmjenu podataka) između sustava te u konačnici u potpunosti ukinuti obvezni dolazak građana na šaltere tijela javne uprave. 


Kontinuirano ažuriranje popisa usluga za građane

U administrativno rasterećenje građana do sada su bila uključena Središnja tijela javne uprave, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje, Središnji registar osiguranika te Grad Zagreb.

S ciljem da administrativno rasterećenje postane zajednički pokazatelj i mjerilo svim tijelima javne uprave, tijekom 2023. godine započeti su daljnji koraci kako bi se pridružile i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.


Prijedlozi građana i ostalih dionika u svrhu administrativnog rasterećenja

Tijela javne uprave trebaju razviti proces zaprimanja prijedloga za poboljšanje sustava od strane korisnika i svih zainteresiranih dionika, kao i obvezu odgovaranja na njih.

Zaprimanje prijedloga za unaprjeđenje treba biti omogućeno od strane zaposlenika tijela javne uprave, posebice onih na šalterima.


Mjerenja zadovoljstva građana uslugama javne uprave

Tijela javne uprave najrjeđe jednom godišnje trebaju pratiti i mjeriti rezultate usmjerene na građane i druge korisnike usluga i proizvoda, uključujući:
 
  • percepciju građana i drugih korisnika usluga i proizvoda o organizaciji
  • učinke usmjerene na građane i druge korisnike usluga i proizvoda
 
Višedržavni projekt TSI 23HR01 naziva „Mjerenje zadovoljstva građana ključnim državnim uslugama za bolji učinak i veće povjerenje“ za cilj ima povećanje kvalitete i učinkovitosti tijela javne uprave pomoću dobivanja objektivnih i pouzdanih informacija o obavljanju procesa izravno od korisnika/građana, posebice ako se radi o provedbi usluge u više ispostava na teritoriju Republike Hrvatske.


Izjava o pravima građana postaje lako dostupna fizički i online

Izjava o pravima građana mora biti raspoloživa i održavana kao dokumentirana informacija koja će korisnicima usluga postati lako dostupna na mrežnim stranicama organizacije te na drugim mjestima u fizičkom obliku. Pritom je važno da ona bude pregledna, razumljiva i lako čitljiva.

Ministarstvo pravosuđa i uprave pripremit će standard za Izjavu o pravima građana koja će tijela javne uprave primijeniti u odnosu na procese/usluge koje pružaju korisnicima te je kontinuirano ažurirati u odnosu na pitanja i prijedloge građana i drugih korisnika.


Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću otvoreno je do 30. kolovoza putem portala e-Savjetovanje:

https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=24801



 

Pisane vijesti