Hibridni model rada – odgovor državne uprave na suvremene trendove i promjene na tržištu rada

  • Slika /slike/Projekti/NPOO/SmartWorking/16-11-2023 radionica u NSK/Naslovna.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

U Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, u četvrtak, 16. studenog 2023. godine održana je radionica „Novi okvir za hibridni rad u državnim tijelima sukladno Nacionalnom planu oporavka i otpornosti 2021.-2026.“.

Nacionalnim planom oporavka i otpornosti cilj je imati 20% državnih službenika u hibridnom modelu rada i 60% državnih službenika educiranih za primjenu hibridnog modela rada do kraja 2023. godine. 

Investiciju  C2.2. R2-I2 Uvođenje modela za hibridni pristup radnom mjestu - „SmartWorking“ u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, vrijednu ukupno 9,92 milijuna eura, zajedno s reformama kojima se unaprjeđuje postupak zapošljavanja u državnoj službi i uvodi novi model plaća i rada u državnoj i javnim službama, provodi Ministarstvo pravosuđa i uprave.

„Uvođenje hibridnog modela rada nije samo mjera koju moramo ispuniti u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, već i odgovor državne uprave na suvremene trendove i promjene na tržištu rada. Stoga je Ministarstvo pravosuđa i uprave za hibridni model rada u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti osiguralo računalnu opremu u vrijednosti preko 6,6 milijuna eura. Početkom ove godine svim državnim tijelima distribuirano je 5.000 kompleta računalne opreme, uspješno je proveden pilot projekt uvođenja hibridnog načina rada u 28 državnih tijela i educirano je 62% službenika za hibridni način rada, čime je ispunjen jedan od pokazatelja u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Dok drugi pokazatelj, 20% službenika koji rade u hibridnom modelu rada, treba ispuniti do kraja 2023. godine“ kazao je ministar Ivan Malenica.

Uz ministra pravosuđa i uprave Ivana Malenice, sudionicima radionice uvodno se obratio i posebni savjetnik predsjednika Vlade Republike Hrvatske Zvonimir Savić.

Rad na daljinu i hibridni rad omogućuju brojne pozitivne učinke što na smanjenje prometnog zagušenja, na poslovne i stambene troškove, na opterećenje infrastrukture te na ubrzavanje digitalizacije, čime se izravno doprinosi europskim politikama za zelenu i digitalnu tranziciju, kao i klimatsku neutralnost do 2050. godine, ali i na povećanje fleksibilnosti i samostalnosti službenika, mogućnosti boljeg usklađivanja privatnog i poslovnog života te na smanjenje vremena putovanja na posao.

Državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Bernard Gršić upoznao je sudionike radionice s načinom primjene mjera informacijske sigurnosti u hibridnom modelu rada, a ravnatelj Porezne uprave Ministarstva financija Božidar Kutleša je prezentirao dobru praksu u organizaciji i primjeni hibridnog modela rada u Poreznoj upravi.

Novi zakonodavni okvir za hibridni rad u državnim tijelima sudionicima radionice predstavila je Ivana Nagy iz Ministarstva pravosuđa i uprave, dok je o zaštiti na radu u hibridnom modelu rada govorila Marina Borić iz Uprave za rad i zaštitu na radu Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

Radionica je završila pilot edukacijom  Modul C - Hibridni model rada za ustrojstvene jedinice za upravljanje ljudskim potencijalima u državnoj službi koju je održao Juraj Ivanković iz WYG Savjetovanje d.o.o. 

Izobrazba za hibridni rad u državnim tijelima provodi se kroz četiri modula: Modul A - Uvod u hibridni rad, Modul B - Hibridni rad za rukovoditelje, Modul C - namijenjen jedinicama za upravljanje ljudskim potencijalima i Modul D - jačanje digitalne pismenosti i informacijske sigurnosti u hibridnom modelu rada. Modul A je do sada pohađalo 12.290 državnih službenika, a Modul B 1.864 rukovodeća državna službenika, čime je sveukupno educirano 14.155 od ukupno 22.660 službenika. Modul C započet će po donošenju novog zakonodavnog okvira, dok će Modul D započeti 23. studenoga 2023. godine on-line edukacijom kroz 10 radionica. 

Na radionici je sudjelovalo preko 80 službenika iz 50 različitih tijela državne uprave, a cilj radionice je bio upoznati glavne tajnike u ministarstvima i rukovoditelje ustrojstvenih jedinica za upravljanje ljudskim potencijalima u svim državnim tijelima s praksom i mogućnostima novih oblika rada u državnim tijelima koji se uvode sukladno Nacionalnom planu oporavka i otpornosti 2021.-2026.