Izmjenama Zakona o upravnoj inspekciji administrativno se rasterećuje rad upravne inspekcije

Slika /slike/Državni tajnik u Saboru .png

Državni tajnik Sanjin Rukavina predstavio je Hrvatskom saboru izmjene i dopune Zakona o upravnoj inspekciji kojima se skraćuje trajanje inspekcijskog nadzora.

Predloženim izmjenama Zakona osigurava se postizanje veće učinkovitosti u provedbi inspekcijskog nadzora, usklađivanje pojedinih odredbi Zakona s odredbama Zakona o državnim službenicima te uređenje prekršajnih kazni na način da se kazne iskazane u kunama pretvore u eure.
 
Državni ispit za upravne inspektore

Odredbom članka 8. važećeg Zakona o upravnoj inspekciji propisani su uvjeti za raspored upravnih inspektora, a jedan od uvjeta je i položen državni stručni ispit.

„Radi usklađivanja s odredbama Zakona o državnim službenicima u članku 8. Zakona o upravnoj inspekciji riječ „stručni“ briše se te se na taj način mijenja naziv „državni stručni ispit“ u naziv „državni ispit,“ objasnio je državni tajnik Rukavina.

Sastavljanje zapisnika u skraćenom obliku

Odredbom članka 24. važećeg Zakona propisano je da nakon provedenog inspekcijskog nadzora upravni inspektor sastavlja zapisnik o inspekcijskom nadzoru u slučaju kad su nadzorom utvrđene i kad nisu utvrđene nezakonitosti, nepravilnosti i nedostaci u radu nadziranog tijela, bilo da se radi o provedbi posrednog ili neposrednog inspekcijskog nadzora.

„Predloženim zakonskim izmjenama upravni inspektor sastavlja zapisnik u slučaju kad su nakon provedenog inspekcijskog nadzora utvrđene nezakonitosti, nepravilnosti i nedostaci u radu nadziranog tijela, dok se kod provedbe neposrednog inspekcijskog nadzora, u slučaju kad nisu utvrđene nepravilnosti, nezakonitosti i nedostaci u radu nadziranog tijela, također sastavlja zapisnik, ali u skraćenom obliku“ naglasio je državni tajnik.

U tom slučaju zapisnik ne sadrži mjere i obveze izvješćivanja o poduzetim mjerama.

Za razliku od neposrednog inspekcijskog nadzora, u provedbi posrednog inspekcijskog nadzora, u slučaju kad se ne utvrde nepravilnosti, nezakonitosti i nedostaci  u radu nadziranog tijela, upravni inspektor ne sastavlja zapisnik, nego o tome pisano obavještava čelnika nadziranog tijela, što doprinosi učinkovitijem postupanju upravne inspekcije.

Potreba dostave upozorenja čelnicima nadziranih tijela

Odredbom članka 33. važećeg Zakona propisano je postupanje upravne inspekcije po predstavkama. Zbog nedorečenosti odredbe ovoga članaka Zakona izvodi se zaključak da upravni inspektor u postupanju povodom predstavke, u provedbi inspekcijskog nadzora, sastavlja zapisnik u slučaju kad nisu utvrđene nezakonitosti, nepravilnosti, odnosno nedostaci u radu nadziranog tijela, a što dovodi do smanjenja učinkovitosti u postupanju upravne inspekcije.

„Stoga je učinkovitije da upravni inspektor kad u postupanju po predstavci, u provedbi posrednog inspekcijskog nadzora, utvrdi da nisu počinjene nezakonitosti, nepravilnosti i nedostaci o tome obavijesti čelnika nadziranog tijela, kao i podnositelja predstavke,“ rekao je državni tajnik Rukavina.

Kad su utvrđene nezakonitosti, nepravilnosti i nedostaci upravni inspektor dužan je sastaviti zapisnik te isti dostaviti čelniku nadziranog tijela.

„U praksi je uočena i potreba dostave upozorenja čelnicima nadziranog tijela u slučaju kad navodi u predstavci ukazuju na moguće nezakonitosti, nepravilnosti i nedostatke u radu tih tijela, a sve s ciljem kako bi čelnici nadziranih tijela što prije pristupili otklanjanju istih,“ zaključio je državni tajnik Rukavina.
 
 
 

Stranica